انتخاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟+ بررسی خودرو دست دوم

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه
انتخاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟ - حضرتی جلوه

امروزه که قیمت خودرو همچنان بالاست، بسیاری از مردم به خرید خودروهای دست دوم روی آورده اند. با توجه به اینکه قیمت خودروهای دست دوم کمتر از خودروهای نو است و برخی افراد توانایی خرید خودروی نو مدل مورد نظر خود را ندارند، ترجیح می دهند خودروهای دست دوم خریداری کنند. خرید ماشین دست دوم همیشه با خطراتی همراه است و باید بدانید انتخاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد. عادات رانندگی هر کس متفاوت است، و شما هرگز نمی دانید که سلف صاحب خودرو چگونه رانندگی می کند و با چه پشتکار از ماشین نگهداری می کند. بنابراین زمانی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارید باید قبل از خرید اطلاعات مربوطه را بدانید. در این مقاله حضرتی جلوه این موضوع را به شما یادآوری می کنیم.

نکاتی که در هنگام خرید ماشین دست دوم باید در نظر گرفت

هنگام خرید خودروی دست دوم باید تمام جنبه های خودرو از سلامت فنی گرفته تا ظاهر و مدارک خودرو بررسی شود تا خریدی مطمئن انجام شود. هنگام ارزیابی و خرید خودروی دست دوم باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ارزیابی شاسی و بدنه
  • سلامت فنی ماشین شما
  • ترمزها را تست و بازرسی کنید.
  • تست فرمان
  • رنگ دود اگزوز را بررسی کنید.
  • وضعیت رادیاتور
  • ارزیابی سیستم الکتریکی
  • تست سیستم تهویه
  • داخل کابین را بررسی کنید.
  • کیلومتر شمار را بررسی کنید.

انتخاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟ - حضرتی جلوه

   ارزیابی شاسی و بدنه در بالای راهنمای خرید خودروی دست دوم

اولین گام در بازرسی خودروهای دست دوم، ارزیابی شاسی، سقف و ستون ها است. هنگامی که شاسی خودرو به شدت آسیب می بیند، می تواند تغییر شکل داده و مشکلات زیادی از جمله تغییر زاویه چرخ ها را ایجاد کند. در این حالت خودرو به بالابر شاسی نیاز دارد. این خودروها دوام اولیه خود را برای همیشه از دست داده اند.

سلامت فنی خودرو چگونه است؟

یکی از مهم ترین سوالات در هنگام خرید خودروی دست دوم بررسی فنی آن است. هیچ کس نمی‌خواهد خودرویی بخرد که ظاهر خوبی داشته باشد، اما مجبور است مرتباً به مکانیک مراجعه کند و دائماً در مسیر مکانیک باشد. ایمنی اولین و مهمترین موضوعی است که از یک خودرو انتظار داریم، بنابراین سلامت فنی خودرو بسیار مهم است. بسیاری از خودروهای دست دوم خرید و فروش شده دارای مشکلات فنی هستند.

زمانی که برای خرید خودروی دست دوم می روید، سعی کنید یا خودرو را به یک متخصص نشان دهید یا با فردی که در این زمینه متخصص و با تجربه است، خودرو را گشت و گذار کنید. اگر می خواهید یک روکش صندلی با کیفیت و مناسب را برای خودرو خود بخرید، مقاله روکش صندلی خوب از کجا بخریم را مطالعه کنید.

از ترمزها غافل نشوید

حتما به ترمزها دقت کنید…یادتون باشه که فاصله ترمز دستی زیاد نباشه. به صدای ترمز دقت کنید. اگر هنگام ترمزگیری صدایی مانند برخورد دو فلز شنیدید، ممکن است لنت های ترمز فرسوده شده و نیاز به تعویض داشته باشند. اگر هنگام ترمز فرمان لرزش داشته باشد، ممکن است مشکل روتور ترمز باشد.

اگر سیستم ترمز خودروی شما ABS است، به چراغ های آن توجه کنید. هنگامی که چراغ ABS زرد می شود، به این معنی است که سیستم ABS مشکل دارد که ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

تست فرمان خودرو قبل از خرید

در حین رانندگی پشت فرمان بنشینید و به فرمان توجه کنید و از مسیر خارج نشوید. این موضوع برای خودروهای با کیفیت پایین‌تر اهمیت بیشتری دارد.

رنگ دود اگزوز را بررسی کنید

ماشین را روشن کنید و به رنگ دود خارج شده از ماشین توجه کنید. اگر دود اگزوز بسیار سیاه باشد به این معنی است که کاربراتور به درستی کار نمی کند. دود آبی اگزوز نشانه خوبی نیست، ممکن است به دلیل مشکل جدی کاربراتور باشد.

وضعیت رادیاتور خود را ارزیابی کنید

آیا آب از جایی نشت می کند؟ بنابراین رادیاتور باید تعویض شود. برای رینگ های پیستون، میله روغن را نیز بررسی کنید. لکه های سیاه یا قطرات آب که روی میله تست ظاهر می شوند نشان دهنده خرابی هستند.

سیستم برق خودرو خود را بررسی کنید

قبل از رانندگی، سیستم برق را بررسی کنید. چراغ های جلو، چراغ های عقب، چراغ های راهنما، چراغ های مه شکن و برف پاک کن ها را بررسی کنید. تنظیم کننده های پنجره، سیستم های صوتی، تقویت کننده ها و موارد دیگر را ارزیابی کنید. درست است که تعمیر برخی از این اقلام کم هزینه است، اما زمانی که به دنبال خرید یک خودروی دست دوم هستید، با ارزیابی همه اقلام، می توانید تصمیم بگیرید که آیا خودرو در مقایسه با قیمتی که فروشنده ارائه می دهد ارزش خرید دارد یا خیر.

تست سیستم تهویه

باید ابتدا ماشین را روشن کنید، سپس چند دقیقه صبر کنید تا ماشین گرم شود. سپس کولر و بخاری را روشن کرده و عملکرد آنها را ارزیابی کنید. توجه داشته باشید که هوای خارج شده از سیستم تهویه نباید بوی رطوبت یا ضد یخ بدهد، این ممکن است به دلیل نشت مایع باشد.

داخل ماشین رو چک کن

بهترین راه این است که روکش صندلی و پدال ها را از لحاظ ساییده شدن زیاد از حد چک کنید. این موارد را باید بر طبق سطح عملکرد و سن خودرو لحاظ کنید و تصمیم بگیرید. همچنین درها، لاستیک های اطراف درها، دستگیره ها، داشبورد و هر چیزی که در داخل کابین است را بررسی کنید.

برای اطلاع از انواع روکش صندلی خودرو پیشنهاد می کنیم مقاله آن را بخوانید.

کیلومتر شمار را بررسی کنید

اینکه خودرو چقدر خوب کار می کند بسیار مهم است، زیرا باعث استهلاک خودرو می شود. در حالی که سبک رانندگی و سلیقه افراد در مراقبت از خودرو متفاوت است و خودرویی با مثلاً 200000 کیلومتر در جاده ممکن است ارزش بیشتری نسبت به خودروی دیگری با مثلاً 100000 کیلومتر داشته باشد، در هر صورت، بهتر است این گزینه را نیز در نظر بگیرید. . در ایران هر خودرو به طور متوسط ​​سالانه 20000 کیلومتر را طی می کند. با توجه به قدمت خودرو، اگر این عدد بسیار بیشتر باشد، به این معنی است که خودرو استفاده شده و بیش از حد مستهلک شده است.

در مورد کیلومترشمار نیز می خواهیم بگوییم که از آنجایی که خریداران روی این عدد تمرکز می کنند، گاهی اوقات فروشندگان سعی می کنند کیلومترشمار را دستکاری کنند تا این عدد کمتر از آنچه هست نشان دهد. اما کارشناسان و افراد با تجربه این مشکل را درک می کنند.

اگر می خواهید برای خودروی خریداری شده خود بهترین روکش صندلی را در طرح و رنگ مورد نظر سفارش دهید با شماره 0919086873 تماس بگیرید.

آیا خودرویی که به دنبال آن هستید معامله خوبی است؟

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید یا فروش خودروی دست دوم باید به خاطر بسپارید این است که قیمت آن ارزان است. برخی از خودروها طرفداران زیادی ندارند، بنابراین فروش آنها سخت تر است و فروشنده گاهی مجبور می شود برای فروش خودروی خود تخفیف زیادی بدهد.

انتخاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟ - حضرتی جلوه

قبل از خرید خودرو حتماً ابتدا با آن دور بزنید و تست کنید

مهم نیست که چقدر ظاهر یک ماشین را دوست دارید و آن ماشین با گزینه های زیادی همراه است، احتمالاً وقتی پشت فرمان هستید احساس ناراحتی خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر قدتان بلند است و فضای ماشین پشت فرمان شما را نمی گیرد، آزرده می شوید. هنگام رانندگی حتما همه دنده ها را چک کنید و به صدای کمک فنر توجه کنید.

همچنین اگر قصد خرید خودرو از طریق دلال خودرو را دارید، حتما یک کارشناس همراه خود داشته باشید. هرگز برای خرید ماشین دست دوم عجله نکنید و فریب تبلیغات بی اساس را نخورید. اگر این مقاله را به طور کامل بخوانید، اکنون مشکلی برای خرید خودروی دست دوم نخواهید داشت. اما فراموش نکنید که همیشه برای این کار به دنبال کمک متخصص باشید. هر سوالی دارید در انتهای این مقاله کامنت کنید تا یک متخصص به آنها پاسخ دهد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up