تاریخچه BMW از ابتدا تا کنون – حضرتی جلوه – 02191023910

folder_openاخبار
comment1 دیدگاه
تاریخچه bmw - حضرتی جلوه

تاریخچه شرکت BMW از آغاز تا به امروز – شرکت BMW که امروزه در جهان شناخته شده است، سابقه طولانی در این زمینه دارد. اما طراحان و بنیانگذاران این شرکت بزرگ و معروف چه کسانی بودند؟ ! این شرکت از کجا آمد و چگونه به اینجا رسید؟ و چگونه به یکی از غول های صنعت خودرو تبدیل شد؟ بدون شک BMW یکی از معروف ترین شرکت های دنیای خودرو است. اگرچه نام و شهرت BMW تا حد زیادی به دلیل تولید خودروهای اسپرت با طراحی منحصر به فرد و زیبا به ویژه ورود به بازار در دهه های اخیر است، اما این شرکت 90 سال قدمت دارد و نمونه های اولیه خودروهای آن هنوز وجود دارند. یک شاهکار صنعتی محسوب می شود. حضرتی جلوه برخی توضیحات را  به بهترین وجه در زمینه محصولات BMW ارائه می دهد.خودروهای BMW به سه دسته بدنه، تکنولوژی و آپشن تقسیم می شوند که هر سه در زمینه تخصصی خودروسازی بسیار حائز اهمیت هستند. رویکرد تخصصی خودروهای BMW به افراد متخصص نیاز دارد، البته بهتر است برای بررسی بدنه به مرکز بازرسی رنگ خودرو مراجعه کنید، در حالی که تکنولوژی و آپشن ها باید توسط فردی که در این موارد تخصص دارد بررسی شود.

تاریخچه BMW از تاسیس تا به امروز چیست؟

تاریخچه شرکت BMW- در واقع شرکت BMW همانطور که امروزه در دنیا شناخته می شود سابقه طولانی در این زمینه دارد، این شرکت در سال 1917 شروع به تولید قطعات موتور هواپیما در آلمان کرد، اما مغز متفکران و بنیانگذاران این شرکت بزرگ و چه کسی معروف است. این شرکت از کجا آمد و چگونه به اینجا رسید؟ و چگونه به یکی از غول های صنعت خودرو تبدیل شد؟

BMW در واقع مخفف Bayerische Motoren Werke AG است که به معنای شرکت صنعت خودرو باواریا است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در مونیخ قرار دارد در حال حاضر خودروهای سواری و موتورسیکلت تولید می کند اما این شرکت تولید قطعات موتور هواپیما را آغاز کرد و تا 12 سال بعد خبری از تولید خودرو و خودروهای این شرکت نبود.

در واقع اولین قدم‌های تاسیس این شرکت را می‌توان به سال 1913 جستجو کرد، زمانی که کارل فردریش روپ از بایرن با تحصیلات و دانش خود در زمینه مهندسی هواپیما شروع به ساخت قطعات هواپیما در یک کارگاه کوچک کرد.

تاریخچه اقدامات کارل چیست؟

کارل قبلاً تا سال 1912 برای زوست و دایملر بنز کار می کرد، تجربه او در این زمینه به کارش آمد و موفقیتی را برای او به ارمغان آورد و شرکت او را به یکی از شرکت های خودروسازی در جهان تبدیل کرد. علاقه اصلی او مهندسی هواپیما بود، بنابراین دست به کار شد و شروع به طراحی هواپیما و تولید قطعات این پرندگان آهنی کرد.

کارل پس از تولید قطعات اولیه هواپیما در کارگاه کوچک خود، با جوزف ووس آشنا شد و با حمایت ووس، یکی از سیاستمداران آن زمان، شرکتی را راه اندازی کرد که تا سال 1916 به تولید قطعات موتور هواپیما ادامه داد و سرانجام امسال او تصمیم گرفت تجارت خود را توسعه دهد، اما به همین دلیل مشکلات مالی داشت و شرکت را ترک کرد.

اما او که عاشق هواپیما بود تسلیم نشد و با حمایت یکی از دوستانش بار دیگر شرکت کوچکی به نام Ropp Automobile Industry در حومه مونیخ تاسیس کرد. یک سال گذشت و در سال 1917 شرکت کوچک Rapp Aero Engine Components با BFW ادغام شد تا تجارت را رشد و گسترش دهد و BMW همانطور که می دانیم شکل گرفت.

کارل و همکارانش در شرکت تازه تاسیس BMW هنوز درگیر تولید قطعات هواپیما بودند، این تجارت نسبتاً موفق بود و در سال 1918، BMW یک هواپیمای دوباله فوق العاده سریع طراحی و تولید کرد.

پس از طراحی هواپیما، ب ام و در زمینه تولید هواپیما شهرت بیشتری پیدا کرد و تقاضا برای هواپیماها و موتورهای هوائی این شرکت نیز روز به روز افزایش یافت، به طوری که با شروع جنگ جهانی اول، این شرکت اشغال کرد. مقام اول در جهان این شرکت در تولید قطعات موتور هواپیما در بین شرکت های آلمانی قرار دارد و از شهرت بالایی برخوردار است.

تولید اولین خودروی BMW

تاریخ تولد خودروی شرکت BMW را می توان به سال 1928 ردیابی کرد. در پاییز امسال، BMW برای یک کارخانه کوچک آلمانی به نام “Faczog Fabrik Eisenach” که موتورسیکلت و خودروهای کوچک تولید می کند، مبلغ ناچیزی پرداخت کرد.

لازم به ذکر است زمانی که BMW برای اولین بار تولید خودرو را آغاز کرد، نیازی به مرکز تشخیص رنگ خودرو نبود، اما به مرور زمان این نیاز به وجود آمد.

کارخانه آیزناخ یک خودروی اصلی کوچک به نام دیکسی را بر اساس مدل 7 آستین و تحت لیسانس شرکت آستین موتور تولید کرد. تولید خودروهای دیکسی با ورود ماموران BMW به کارخانه متوقف شد، اما ایده ای در ذهن روپ و همکارانش شکل گرفت و با کمک مجوز کارخانه، آنها شروع به تولید خودروی جدید، اولین خودروی شرکت کردند. با نسخه به روز شده دیکسی به نام BMW-Dixie 3 در بازار عرضه می شود.

دیکسی 3 دارای یک موتور 4 سیلندر کوچک بود که تنها 15 اسب بخار قدرت داشت، اما برای جلب توجه به تیتر اخبار کافی بود. موتور دیکسی با آب خنک می شود و می تواند تا سرعت 75 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

تاریخچه bmw - حضرتی جلوه

مدت ها تصویر دیکسی در صفحه اول روزنامه های آن روز ظاهر می شد. محبوبیت این خودرو فراتر از تصورات رسمی BMW بود و طی دو سال 18000 دستگاه تولید و روانه بازار شد که رقم قابل توجهی است.

در سال 1930 ساختار و بدنه دیکسی شماره 3 اصلاح شد و سیستم ترمز بهبود یافت و هر چهار چرخ به سیستم ترمز مجهز شدند و قسمت بدنه نیز از فولاد ساخته شد که باعث افزایش پایداری و استقامت خودرو شد. ماشین.

در همان سال دیکسی 3 وارد مسابقات اتومبیلرانی شد و اولین موفقیت خود را به دست آورد.پیروزی رقابت و تقاضاهای بالای تولید دیکسی 3 مهندسان BMW را وارد مرحله جدیدی کرد و به فناوری این خودرو اجازه داد تا توسعه یافته و به سمت طراحی و تولید خودروهای لوکس، ورزشی، مسابقه ای و لوکس روی بیاورد.

لوگوی BMW چگونه به وجود آمد؟

کارل فردریش روپ که شیفته هواپیما بود، در سال 1920 لوگوی خود را معرفی کرد که به نمادی از هواپیماسازی تبدیل شد. شاید جالب باشد بدانید داستان لوگوی این شرکت بزرگ خودروسازی و اینکه این لوگوی زیبا از کجا آمده است.

کارل فردریش روپ، موسس شرکت روپ موتور و BMW AG، از همان ابتدا به هواپیما و دانش و مهندسی آنها علاقه زیادی داشت و سال هاست که به تولید قطعات موتور هواپیما مشغول بوده است، به همین دلیل گفته می شود که وی، زمان زیادی را در فرودگاه ها و هواپیماها گذرانده اند.

در سال 1919، با پایان جنگ جهانی اول، روپ مجبور شد ساخت قطعات هواپیما را متوقف کند، اما شیفته هواپیما، لوگوی خود را در سال 1920 معرفی کرد، که به نوعی نمادی از هواپیما برای موتورسیکلت هایی بود که اکنون تولید می کند. کارخانه جدید بعداً به این شرکت آمد. خودروسازی تبدیل شده است

در واقع لوگوی دایره ای از شکل پروانه هواپیما الهام گرفته شده بود و ایده اولیه راپ از نگاه به پروانه هواپیما سرچشمه گرفت، اما چرا سفید و آبی؟ دو تفسیر از رنگ‌های سفید و آبی وجود دارد، برخی می‌گویند رنگ‌ها یادآور آسمان آبی است که از تیغه ملخ در حال چرخش دیده می‌شود، اما دیدگاه دیگر این است که رنگ‌های سفید و آبی این دایره از پرچم ایالت باواریا آلمان گرفته شده است. اینجا زادگاه BMW است. رپ اولین بار این لوگو را در سال 1920 معرفی کرد و در سال 1929 با راه اندازی خط تولید BMW، این لوگو به لوگوی رسمی این شرکت تبدیل شد.

از چه زمان تولید آن متوقف شد؟

BMW در زمینه تولید قطعات هواپیما در آلمان پیشتاز است و از شهرت بالایی برخوردار است.کارل روپ از این بابت بسیار خوشحال بود و پیش بینی می کرد که شرکتش زندگی بهتری داشته باشد، اما این خوشحالی زیاد دوام نیاورد؛ در سال 1919، جنگ درگیر شد. احزاب امضا شده قطعنامه ای ارائه کردند.

با قطعنامه 1919، به اصطلاح معاهده ورسای، جنگ جهانی اول رسما پایان یافت و با پایان جنگ و امضای این معاهده، کارخانه های BMW مجبور به توقف تولید موتور هواپیماهای جنگی شدند. راپ که نمی‌خواست کارخانه‌اش را به راحتی از دست بدهد، به ساخت موتورهای دریایی و موتورسیکلت‌ها روی آورد، اگرچه به دلیل عشقش به هواپیما مخفیانه قطعات آهنی موتور هواپیما را نیز تولید می‌کرد.

BMW تا سال 1923 به ساخت قطعات برای موتورهای دریایی و موتورسیکلت‌ها به همین روش ادامه داد، سپس تا سال 1928 به طور خلاصه در سیستم‌های ترمز برای قطارها و لکوموتیوها فعالیت کرد، قبل از شروع دوباره تولید در سال جاری.

BMW و آرزوی دست نیافتنی سرعت 100 کیلومتر در ساعت

اگر امروزه شتاب خودرو بر اساس 0 تا 100 است، 80 سال پیش شتاب اولیه خودرو را بر اساس 0 تا 40 کیلومتر در نظر می گرفتند، زیرا در آن زمان خودرویی با نشانگر سرعت 100 تولید نمی شد. و بدون سرعت اشاره گر برای ماشین به 100 می رسد. خودرویی با حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت برای بسیاری از خودروسازان آرزوی دور است.

دیکسی 3 یکی از رکوردداران شتاب اولیه در آن زمان بود. این اولین خودروی BMW از صفر به 40 کیلومتر در ساعت در 10 ثانیه رسید و بدون شک این شتاب اولیه بود که خودرو را در مسابقه برد. صرف نظر از این، تولید دیکسی 3 شروع یک رویا برای مهندسان BMW بود. تنها سه سال بعد، BMW اولین خودروی 6 سیلندر خود را با نام BMW 303 معرفی کرد.

این خودرو نمونه پیشرفته تری از دیکسی است، با این تفاوت که موتور آن از 4 سیلندر به 6 سیلندر تغییر یافته است که 30 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن در حدود 100 کیلومتر بر ساعت است. این اولین باری است که BMW خودرویی با سرعت سنج تا 100 تولید می کند.

در حالی که استقبال از این خودرو به خوبی دیکسی 3 بود، بر خلاف دیکسی پرتیراژ، تنها 2300 دستگاه از آن ساخته شد و امروزه تنها تعداد انگشت شماری در دست کلکسیونرها است.

اکنون مهندسان و طراحان BMW در آستانه موفقیت قرار دارند. آنها بدون توقف کار می کردند و به زودی مدل های دیگر BMW 315 و 319 تولید شدند که به سرعت بیش از 150 کیلومتر در ساعت می رسید.

این خودروها همچنین این شرکت را در ردیف خودروسازان لوکس قرار دادند و برای مدتی طولانی عنوان پرافتخار “لوکس ترین خودروی اروپا” را برای این شرکت به ارمغان آوردند. اکنون نام این شرکت بر سر زبان ها افتاده است و از شهرت و جایگاه خوبی در بین خودروسازان برخوردار است و در حال نزدیک شدن به اوج است.

تولید موتور سیکلت

در سال 1955، BMW شروع به تولید موتورسیکلت Izetta 250 کرد. این موتورسیکلت تحت لیسانس یک کارخانه ایتالیایی به نام ISO تولید شده است.

موتور تک سیلندر با حجم 245 سی سی، 12 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 85 کیلومتر در ساعت تولید می کرد. در طول هفت سال تولید ایزتا، در مجموع 161000 دستگاه خودرو تولید شد.

ظهور و سقوط BMW

مانند هر شرکت موفق دیگری، BMW در طول تاریخ خود فراز و نشیب هایی داشته است، گاهی اوقات سقوط و سپس صعود می کند و گاهی اوقات موفقیت خود را به راحتی جشن می گیرد.

تا جنگ جهانی دوم محصولات اصلی این شرکت خودرو و موتور سیکلت بودند. می توانید مقاله تاریخچه شرکت مرسدس بنز را مطالعه کنید.

در طول جنگ برخلاف میل مدیران شرکت، BMW دوباره به تولید موتور هواپیما روی آورد و به دنبال آن تولید موتور سیکلت را در برنامه کاری خود قرار داد، اما تولید خودرو تا سال 1945 متوقف شد و پس از جنگ، تولید موتورهای هواپیما متوقف شد.

خودروها دوباره بهبود یافتند اما بخش خودروسازی این شرکت به دلیل بمباران کارخانه ها در زمان جنگ با مشکلات مالی مواجه شد و BMW که قرار بود خودرویی لوکس باشد برای کشوری که پس از جنگ با ویرانی های زیادی روبرو شده بود، خودرو خوبی نبود. war Choice، چون تقاضا بسیار کم است، همین موضوع باعث شد تا BMW با مشکلات مالی جدی مواجه شود و سهامداران شرکت چاره ای جز ریسک کردن و ادامه تولید یا تعلیق فعالیت کارخانه نداشتند.

آنها در نهایت تصمیم گرفتند به کار خود ادامه دهند، اما برای ادامه، حق تولید یک خودروی کوچک ایتالیایی به نام «ایزویستا» را خریدند که با توجه به شرایط پس از جنگ، طرفداران زیادی داشت.

تاریخچه bmw - حضرتی جلوه

نجات BMW از خطر ورشکستگی

تولید و فروش ISOSTA، BMW را از خطر ورشکستگی برای مدت هفت سال نجات داد، BMW دوباره به اوج خود بازگشت، چند سال بعد به منظور ارتقای کیفیت خودرو و کسب دانش تولید تسمه تایم، او کارخانه «هانس گلس» را خرید و در سال 1994 گروه «روور» را که شامل برندهای روور، لندرور و ام جی می‌شود، در اختیار گرفت، اما این کار فقط ضررهای زیادی را برای او به همراه داشته است.

پس از شش سال ضرر، بی‌ام‌و سرانجام در سال 2000 حق امتیاز را به آن برندها فروخت و در ازای آن، BMW حقوق تولید را به رولز رویس گرفت و همچنان مالک کارخانه‌ها است.

از زمانی که اولین خودروی کوچک و ساده بی‌ام‌و Dixie 3 در سال 1928 عرضه شد، این شرکت بیش از 300 مدل متنوع، قدرتمند و لوکس را طراحی و تولید کرده است که هر کدام باعث ایجاد شور و هیجانی در بین علاقه‌مندان به خودرو شده است. .انجام دادند

اما بسیاری از مهندسان خودرو بر این باورند که دیکسی 3، اولین خودرو با آرم ب ام و، همچنان یک شاهکار صنعتی و طلایی ترین دوران تاریخ BMW مربوط به تولید دیکسی 3 در همان سال است.

BMW امروزه خودروی ملی آلمان است، در حالی که در کشورهای دیگر خودرویی لوکس، گران قیمت و اشرافی به حساب می آید و در هیچ کجا به عنوان تاکسی استفاده نمی شود. راحتی، ایمنی و طراحی زیبا و جذاب باعث شده است که میزان تولید و فروش سالانه BMW از 98 درصد فراتر رود و به یکی از پرفروش ترین خودروهای جهان تبدیل شود.

بی‌ام‌ و بدون در نظر گرفتن یکی از بهترین و برترین شرکت‌های دنیا به‌ شمار می‌رود و این را بارها با ساخت خودروهای زیبایی که همه آرزوی داشتن یکی از آن‌ها را دارند، ثابت کرده است. برای خرید روکش های صندلی با کیفیت می توانید به مقاله بزرگترین فروشگاه روکش صندلی در ایران مراجعه کنید.

تاریخچه BMW تا به امروزچگونه است؟

امروزه خودروهای تولید شده توسط این شرکت بزرگ خودروسازی با طرفداران این خودروساز در تمام سطوح جامعه در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. به علاوه ظاهر BMW حتی از تویوتا بهتر است این خودروها عبارتند از: BMW X6 و BMW X4 در بین دو مدل پرفروش فعلی این شرکت، BMW 528 و BMW 730LI یکی از پرفروش ترین مدل ها هستند.

Related Posts

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up